Oblíbená hračka jako logopedický parťák

Děti si k některým hračkám vytvářejí silné citové pouto. A právě to se dá skvěle využít pro logopedii – hračka se může stát pomocníkem, partnerem nebo „žákem“, kterého dítě učí.

VÝHODY

NEVÝHODY

Doporučení

Pokud má dítě víc oblíbených hraček, můžete je střídat – sníží se riziko, že se k jedné hračce vytvoří přílišná závislost a cvičení skončí při jejím ztracení.

Na co si dát pozor

  • Zachovat strukturu – hračka je prostředek, ne hlavní cíl. Logopedické zásady musí v tréninku zůstat jasné.
  • Střídat aktivity – jednou hračka něco hledá, jindy se učí nazpaměť, pak opakuje slova.

Tipy pro praxi

  1. Hračka mluví špatně – dítě ji opravuje („Správně se řekne liška.“)
  2. Dobrodružná výprava – hračka může projít „kontrolními stanovišti“, kde musí splnit úkol (ten který máte od své logopedky)
  3. Skrytý úkol – hračka schovala kartičky s obrázky ke cvičení a dítě jí je nosí a říká.
  4. Předávání zprávy – dítě „posílá“ hračce vzkaz, který musí správně zopakovat.
  5. Sluchové rozlišování – hračka řekne slovo, rodič řekne slovo a dítě má určit, kdo to řekl dobře.  Zopakováním správného tvaru si jej přirozeně fixuje – že to jako učí toho, kdo se popletl.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *